دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1398 - 07:30
رئیس پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی دانشگاه آزاد در گفتگو با آنا؛

پژوهشکده چشم‌انداز یکی از بازیگران عرصه تحولات آینده‌پژوهی در کشور است/ تسهیل‌گری و نقش‌آفرینی در جشنواره اندیشکده‌ها

رئیس پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پژوهشکده می‌تواند به عنوان یکی از بازیگران مهم، تحولات مؤثری را در زمینه آینده‌پژوهی و آینده‌نگری ایجاد کند.
کد خبر : 446026
_MID0490.jpg

محمدمجید فولادگر در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در خصوص برنامه‌های کوتاه‌مدت پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی گفت: این پژوهشکده در وهله نخست به‌دنبال نقش‌آفرینی در حوزه آینده‌پژوهی در سطح کشور است. آینده‌پژوهی برای تعیین مناسبات کشور از وجهی تأثیرگذار و نیز جذاب به شمار می‌رود.


وی افزود: به اتمام تعاریفی که در اهمیت آینده‌پژوهی ارائه می‌شود، این مقوله هنوز از اقبال مطلوبی از سوی مدیران ارشد در سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری مباحث کلان روبه‌رو نشده است. مأموریت اول پژوهشکده در بسط آینده‌پژوهی در سازوکار سیاست‌گذاری کشور دیده شده و ایجاد یک دید آینده‌نگرانه در مناسبات تصمیم‌گیری مدیران از برنامه‌های حائز اهمیت مجموعه به شمار می‌رود.


رئیس پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: این مجموعه لزوماً نمی‌تواند در تمام ساختارهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور تأثیرگذار واقع شود ولیکن پژوهشکده می‌تواند به‌عنوان یکی از بازیگران این عرصه تحولات مؤثری را در زمینه آینده‌پژوهی و آینده‌نگری ایجاد کند.


فولادگر بیان کرد: اکنون پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی تعاملات سازنده‌ای با شبکه نخبگان و اندیشگاهی کشور شروع کرده که به‌زودی طرح‌های مشترکی با حضور نخبگان آینده‌پژوهی و متخصصان علمی به تصویب خواهد رسید. با تقویت این تعاملات پژوهشکده به‌عنوان تسهیل‌گر به برگزاری جشنواره خواجه نصیرالدین طوسی در بین اندیشگاه‌های کشور نیز ورود و نقش‌آفرینی می‌کند.


وی ادامه داد: این جشنواره می‌تواند نمایشگاهی برای ارائه ظرفیت‌های اندیشکده‌های کشور باشد و از طرفی پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی با توجه ارتباطات خود با دانشگاه آزاد اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام آمادگی نقش‌آفرینی مؤثر در این رویداد مهم است. از طرفی بستر دانشگاه به‌دلیل وجهه علمی و بستر مجمع تشخیص به‌دلیل وجهه فکری در بطن پژوهشکده چشم‌انداز، ظرفیت مطلوبی برای این جشنواره ایجاد می‌کند.


انتهای پیام/4116/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته